Velkommen inn til meg...

Og legg gjerne igjen et spor på din vei...........

fredag 6. april 2012

Påskekake kos !

Når gråværskyene henger tungt over fjellet er det kjekt å kunne lage favorittkakene. Nesten hundre småkaker ble laget og de går ned på høykant. Før påske var jeg innom en kjøkkenbutikk og handlet  påskeformer til å trykke ut kakene med , for å ha et alternativ til juleformene :) En koselig aktivitet for barna, og har man litt konditorfarge i hus, kan man male på påskekakene, kjempestas !!
Her er oppskriften, enkel og god:
1 kg hv.mel
750 g sukker
250 g smør smuldres inn
4 ts hjortetakksalt
4 dl vann
1-2 ts vaniljesukker
Kjevles ut 4mm tykk, trykk ut figurene, stekes 10-12 min 190 gr midt i ovn
Jeg syntes det ble litt mye sukker, så jeg droppet 200gr og brukte 2ts vaniljesukker:) 


God påske til dere !

5 kommentarer:

  1. Så koselig påskekos da..skjønner godt at de går ned på høykant.
    Fin den nye headeren din med de skjønneste ranunkler..
    Ønsker deg og dine en fin helg med masse påskekos!
    Påskeklem))

    SvarSlett
  2. Søtt :) Jeg tror jeg skal bake i dag :)
    Riktig god påske til deg!

    SvarSlett
  3. Nom nom!
    Ha en fin påske :)
    klem fra Silje

    SvarSlett
  4. Så koselig med påskekaker ♥ Det var lurt:)
    KOS dere masse!!

    SvarSlett
  5. Herlige Påskekjeks :)
    Fikk meg til å trekke på smilebåndet :)

    Birte

    SvarSlett